A Coca-Cola Beverages Kft. dunaharaszti gyárában többféle népszerű üdítőital készül, mint például a Coca-Cola Light, a Fanta vagy a Sprite.
Ezek a termékek rendkívül gyorsan forognak, vagyis a raktárban egyik nap még ott lévő áru gyakran csak igen rövid ideig áll készleten, hamarosan kiszállítják a fogyasztókhoz, és helyébe újabban gyártott tételek kerülnek. A készáru raktár mintegy 250 féle termékből, közel 40.000 raklap mennyiségű árut tárol, 1000-1200 tárhelyen.
A cég számára rendkívül fontos a pontos, naprakész készletinformáció, ezért a termékeket napi, heti, havi rendszerességgel leltározzák. A garantált pontosság érdekében ugyanazokat a készleteket egymás után több alkalommal különböző leltározó „csapatokkal” ellenőrzik. Az így született eredmények a folyamat során összehasonlításra kerülnek úgy, hogy a leltározási rendszer garantálni tudja a pontos eredményt.
A Coca-Cola-nál korábban Symbol PDT3100-as típusú terminálokkal végezték ezt a munkát, melyeknek azonban végleg megszűnt a gyártása és alkatrész ellátása. Felmerült tehát a kérdés, hogy milyen eszköz felelne meg leginkább a pótlásukra. Mivel a cég más területeken már jó ideje teljes megelégedéssel használ Motorola MC70 készülékeket, kézenfekvő volt, hogy ezután ezeket a korszerű, sokoldalú vállalati PDA-kat alkalmazzák erre a célra is.
A megoldás a naprakész áruleltár
Az IBCS Hungary Kft. a megbízó birtokában lévő MC70 típusú eszközökre készítette el az új Áruleltár megoldását, amelynek a korábbi rendszer funkcionalitásával kellett rendelkeznie, mivel a meglévő háttérstruktúrák átalakítását nem tervezték.
A leltározás során ellenőrizendő készletinformációt a vállalatirányítási rendszer (ERP) biztosítja az Áruleltár részére. A köztük működő tökéletes adatátvitel megvalósítása (interfész) is a megoldandó feladatok közé tartozott. A háttér adatbázis Microsoft SQL alapokon működik. A megvalósított leltár rendszer két részből áll: van egy PC- és egy mobil felhasználói felület.
Az asztali számítógépen futó program funkciói az alábbiak:
- Leltárfeladat előkészítés,
- Törzsadatok karbantartása,
- Adatcsere a vállalatirányítási rendszerrel,
- Leltárfeladatok le- és feltöltése az adatgyűjtőkről (MC70),
- Kiértékelés,
- Riportok készítése, nyomtatása.
A mobil eszközön futó program feladatai:
- Napi leltár elvégzése,
- Heti, havi leltár elvégzése,
- Adatok fel- és letöltése a PC és az MC70 között.
A napi leltár során a leltározandó tételek listáján végighaladva a kezelő összeveti a raktárban meglévő áru mennyiséget a terminál által megadottal.
A heti és havi leltár során az operátor úgynevezett vakleltárt készít, azaz a terminál nem írja ki a készlet szerinti mennyiséget. Ilyenkor egyenként végig kell számolni a készleten lévő tételeket. Az eltéréseket azután a PC-s szoftverrel ellenőrzik, majd végrehajtják az esetleges korrekciót, illetve újabb ellenőrző leltározást végeznek.
A leltározás során lehetőség van a termék adatait módosítani, megjegyzést rögzíteni, illetve minőségi jellemzőket megadni. A munka során rögzítésre kerül a kezelő azonosítója és a felvétel pontos dátuma, ezzel az adott műveletek felelősei mindig pontosan visszakereshetők.
A különböző mennyiségek rögzítése rugalmasan megoldható. Több kiválasztható mérték- illetve csomagolási egység is rendelkezésre áll (rekesz, raklap, darab).
Üzleti előnyök
Az átadott Áruleltár megoldásunk a legkorszerűbb eszközök felhasználásával valósult meg. A feladatok gyorsan kioszthatók, egyszerűen elvégezhetők. Az ellenőrzés sokrétű és így a tévesztés lehetősége minimális. A dolgozók betanítása gyorsan elvégezhető, így értékes munkaidőt lehet megtakarítani.
Az átadott rendszer teljes mértékben a Coca-Cola igényei szerint készült el és a vevő teljes megelégedésére, nagy pontossággal, megbízhatóan látja el feladatát, minimálisra csökkentve a hibás készletnyilvántartásból adódó esetleges anyagi és erkölcsi károk mértékét.