Áruleltár a Coca-Cola-nál

A Coca-Cola Beverages Kft. dunaharaszti gyárában többféle népszerű üdítőital készül, mint például a Coca-Cola Light, a Fanta vagy a Sprite.

Coca Cola logoEzek a termékek rendkívül gyorsan forognak, vagyis a raktárban egyik nap még ott lévő áru gyakran csak igen rövid ideig áll készleten, hamarosan kiszállítják a fogyasztókhoz, és helyébe újabban gyártott tételek kerülnek. A készáru raktár mintegy 250 féle termékből, közel 40.000 raklap mennyiségű árut tárol, 1000-1200 tárhelyen.

Symbol PDT3100 terminálA cég számára rendkívül fontos a pontos, naprakész készletinformáció, ezért a termékeket napi, heti, havi rendszerességgel leltározzák. A garantált pontosság érdekében ugyanazokat a készleteket egymás után több alkalommal különböző leltározó „csapatokkal” ellenőrzik. Az így született eredmények a folyamat során összehasonlításra kerülnek úgy, hogy a leltározási rendszer garantálni tudja a pontos eredményt.

A Coca-Cola-nál korábban Symbol PDT3100-as típusú terminálokkal végezték ezt a munkát, melyeknek azonban végleg megszűnt a gyártása és alkatrész ellátása. Felmerült tehát a kérdés, hogy milyen eszköz felelne meg leginkább a pótlásukra. Mivel a cég más területeken már jó ideje teljes megelégedéssel használ Motorola MC70 készülékeket, kézenfekvő volt, hogy ezután ezeket a korszerű, sokoldalú vállalati PDA-kat alkalmazzák erre a célra is.

A megoldás a naprakész áruleltár

Áruleltár - mobil felület - főmenü Az IBCS Hungary Kft. a megbízó birtokában lévő MC70 típusú eszközökre készítette el az új Áruleltár megoldását, amelynek a korábbi rendszer funkcionalitásával kellett rendelkeznie, mivel a meglévő háttérstruktúrák átalakítását nem tervezték.

A leltározás során ellenőrizendő készletinformációt a vállalatirányítási rendszer (ERP) biztosítja az Áruleltár részére. A köztük működő tökéletes adatátvitel megvalósítása (interfész) is a megoldandó feladatok közé tartozott. A háttér adatbázis Microsoft SQL alapokon működik. A megvalósított leltár rendszer két részből áll: van egy PC- és egy mobil felhasználói felület.

Az asztali számítógépen futó program funkciói az alábbiak:

  • Leltárfeladat előkészítés,
  • Törzsadatok karbantartása,
  • Adatcsere a vállalatirányítási rendszerrel,
  • Leltárfeladatok le- és feltöltése az adatgyűjtőkről (MC70),
  • Kiértékelés,
  • Riportok készítése, nyomtatása.

A mobil eszközön futó program feladatai:

  • Napi leltár elvégzése,
  • Heti, havi leltár elvégzése,
  • Adatok fel- és letöltése a PC és az MC70 között.

A napi leltár során a leltározandó tételek listáján végighaladva a kezelő összeveti a raktárban meglévő áru mennyiséget a terminál által megadottal.

Áruleltár - mobil felület - leltárA heti és havi leltár során az operátor úgynevezett vakleltárt készít, azaz a terminál nem írja ki a készlet szerinti mennyiséget. Ilyenkor egyenként végig kell számolni a készleten lévő tételeket. Az eltéréseket azután a PC-s szoftverrel ellenőrzik, majd végrehajtják az esetleges korrekciót, illetve újabb ellenőrző leltározást végeznek.

A leltározás során lehetőség van a termék adatait módosítani, megjegyzést rögzíteni, illetve minőségi jellemzőket megadni. A munka során rögzítésre kerül a kezelő azonosítója és a felvétel pontos dátuma, ezzel az adott műveletek felelősei mindig pontosan visszakereshetők.

A különböző mennyiségek rögzítése rugalmasan megoldható. Több kiválasztható mérték- illetve csomagolási egység is rendelkezésre áll (rekesz, raklap, darab).

Üzleti előnyök

Az átadott Áruleltár megoldásunk a legkorszerűbb eszközök felhasználásával valósult meg. A feladatok gyorsan kioszthatók, egyszerűen elvégezhetők. Az ellenőrzés sokrétű és így a tévesztés lehetősége minimális. A dolgozók betanítása gyorsan elvégezhető, így értékes munkaidőt lehet megtakarítani.

Az átadott rendszer teljes mértékben a Coca-Cola igényei szerint készült el és a vevő teljes megelégedésére, nagy pontossággal, megbízhatóan látja el feladatát, minimálisra csökkentve a hibás készletnyilvántartásból adódó esetleges anyagi és erkölcsi károk mértékét.

Kapcsolódó tartalmak

Ajánlatkérés

COVID-19 vírussal kapcsolatos információk

A kialakult helyzetre való tekintettel az áruátvételt a raktárban és a szervizben bonyolítjuk le, az irodában a vendégfogadás meghatározatlan ideig szünetel! A szervizben és a raktárban egyaránt az előírásoknak megfelelően, a legnagyobb biztonsági követelményeket betartva történik az árukiadás. A számlákat elektronikusan, kinyomtatható formában küldjük.
Mindenkinek jó egészséget kívánunk!

Frissítettük adatvédelmi szabályzatunkat. Oldalunk sütiket használ. Részletek...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close