A papír-alapú adminisztráció és a találomra javasolt alkatrész már a múlté. A kiérkező szerelőtől a megrendelő pontos munkát, és az elvégzett munka megfelelő dokumentálását várja. A cég vezetése a ráfordított idő és a felhasznált cikkek és alkatrészek precíz nyilvántartását követeli meg annak érdekében, hogy a raktárban lévő tárgyi eszközök nyilvántartása a legpontosabb, készenléti szintje a lehető legnaprakészebb legyen. Ez egyben raktárés eszköznyilvántartást, valamint – 2D-s vagy RFID jelöléssel ellátott – dokumentum nyilvántartás is igényelhet, ami illeszkedik a vállalatirányítási rendszerek karbantartási moduljaihoz. Mindezt csakis olyan rendszer képes biztosítani, amely ésszerűen tervezi és támogatja az úton lévő munkatárs napi útvonalát és teendőit, alkalmas a meghibásodott egység beazonosítására, rögzíti a felhasznált alkatrészek adatait és az elvégzett munkát.
Az IBCS mobil rendszerei mindezen felül arra is alkalmasak, hogy a munka elvégzésének elektronikus igazolása, sőt akár a számla kiállítása is azonnal megtörténjen. A korszerű rendszerek esetében tehát a szerelő táskájában – a villáskulcs és a csavarhúzó mellett – ott sorakozik az eszközök és anyagok azonosítására alkalmas mobil adatgyűjtő, a vonalkóddal vagy RFID-s azonosítókkal ellátott alkatrész, valamint az elismervény és számla kiállítására alkalmas mobil nyomtató. Mindez a különféle szolgáltató cégek számára pontosabb munkaszervezést, eredményesebb munkavégzést, csökkent számlázási időt és elégedettebb vevőkört eredményez.