Az RTLS ereje az ipari digitalizációs megoldásokban | IBCS

Az RTLS ereje az ipari digitalizációs megoldásokban

2023. 10. 16.

A régió egyik legnagyobb partnereként meghívást kaptunk a Sewio konferenciájára.

Az RTLS technológia hogyan segíti a vállalatokat korunk legsürgetőbb kihívásainak kezelésében? A valós idejű helymeghatározással miként lehet  pótolni a kieső munkaerőt, hogyan érhető el az intra-logisztikai folyamatokban mozgó dolgozók, raklapok, targoncák pontos követése? A harmadik Sewio Summit konferencia keretében többek között ezek a kérdéskörök merültek fel. A cseh székhelyű Sewio rendezvényéről, a vállalat legnagyobb magyarországi partnereként az IBCS sem maradhatott le!

A COVID-19 berobbanása, illetve hosszú távú hatásai miatt 2019 óta nem rendezték meg ezt a szakmai találkozót, így ez az alkalom részben az elmúlt négy év összegzése is volt. A Sewio ezalatt az idő alatt nagy tempóban és folyamatosan fejlesztette üzleti tevékenységét, valamint műszaki megoldásait, mind hardver, mind pedig szoftver oldalon. Ennek eredményeképpen bővültek létszámban és bevételben is.

Üzleti szempontból a legnagyobb változás, hogy képviseletük nyílt az USA-ban, ahol nagyon szép eredményeket értek el az elmúlt időszakban. A vállalat egyesült államokbeli pénzügyi teljesítménye egy év alatt 60 százalékot javult, ami a teljes vállalatra vetítve 20 százalékos árbevétel növekedést jelent. A tengerentúli terjeszkedés sikere azonban nemcsak számokban mérhető. 

A SEWIO aktuális sikertörténete a Denso-nál telepített rendszer. A vállalat a világ második legnagyobb autóipari beszállítója, így az, hogy az RTLS mellett kötelezték el magukat, már önmagában nagy elismerés. A cégnél a helymeghatározó rendszerrel targoncákat és a milkrun-hoz hasonló kis kocsikat követnek. Nagy területet érintő, sok elemből álló RTLS rendszert telepítettek, ahol ráadásul nem egy, hanem két-három feladat is megoldásra került: flottakezelés, munkavállalói biztonság és a gyártásközi készlet láthatósága.

Fontos, hogy megjelentek az UWB területet érintő első ipari szabványok, és továbbiak vannak kidolgozás alatt. Elsőként az autóipari szabvány készült el, amely lehetővé teszi, hogy több gyártó autóit (Tesla, Kia, Hyundai, VW, Land Rover) már az RTLS technológia szívében ketyegő chipek segítségével lehet nyitni/zárni, amihez elég egy okosóra, vagy egy nálunk lévő telefon.

A Sewio bízik benne, hogy a szabványok a jövőben további felhasználási területeket nyithatnak meg a technológia előtt. 

RTLS

Melyek voltak az elmúlt négy év legfontosabb műszaki fejlesztései?

A Sewio 2019 óta számos korszerűsítést és műszaki fejlesztést végzett annak érdekében, hogy tovább optimalizálja rendszerét, növelje annak pontosságát és gyorsaságát. 

  • Megjelent a Vista Direct Five antenna, így már kétféle antenna áll rendelkezésre a különböző igények kielégítésére (körsugárzó és irányított). Utóbbit a magas polcrendszerek közötti rádiós lefedettségre optimalizáltak.
  • A tagekben megjelent a vezeték nélküli töltés lehetősége.
  • Szerver oldalon növelték az alkalmazás terhelhetőségét, robusztusságát, illetve csökkent a programfutáshoz szükséges erőforrásigény (kevesebb memória igény).
  • Funkciók tekintetében megjelent az úgynevezett „Tag-zone”, ami egy a taghez kötött, állítható nagyságú kör alakú zóna. Mivel a zóna fizikailag követi a tag mozgását, együtt mozogva azzal, így lehetőség van riasztást generálni, amennyiben két tag az engedélyezettnél közelebb kerül egymáshoz. (A funkció kifejlesztését elsősorban a COVID-19 generálta, de sok más felhasználási lehetőség is van benne).
  • Megjelent az 1D-nek nevezett funkció, aminek a lényege, hogy a rendszer ebben az esetben csak egy irányban – az X tengely mentén – kalkulál pozíció adatokat. A megoldás raktári polcsorok között ideális, ahol a merőleges Y koordináta úgysem érdekes. Ezzel a módszerrel kevesebb antenna szükséges egy raktári folyosó lefedéséhez, ami gyorsítja a beruházás megtérülését.
  • Megjelent (de még eléggé gyerekcipőben jár) az Indirekt Tracking, amikor nem közvetlenül az árut, raklapot követjük, hanem az azt szállító targoncát, miközben a tag és az áru összerendelését szoftveres logikával lehet biztosítani. A tagek számának csökkentésével tovább csökkennek a beruházási és működtetési költségek.

Mit tudtunk még meg? 

A konferencia keretében a Sewio néhány partnere esettanulmányokat mutatott be. Ezek jellemzően az IBCS tapasztalataival megegyező, vagy azokhoz nagyon hasonló esetek voltak. Gondolunk itt például a raklapok, dobozok, eszközök követésére, a targoncák és egyéb raktári szállító eszközök követésére, elsősorban útvonal- és folyamatoptimalizálás céljából, illetve a keresési idő csökkentésére, valamint folyamat automatizálásra.  

Továbbá, rövid prezentációt tartott a Qorvo chipgyártó képviselője is. (Ez a cég vette meg a Decawave-et is, akinek a chipjét a Sewio használja). Az előadás lényege az volt, hogy folyamatosan fejlesztik az UWB chipeket. A fő irányok az energiahatékonyság és a pontosság javítása. 

Érdekes információ volt, hogy a WiFi 6E miatt – ami a WiFi hálózatok új, 6 GHz-es tartományban való megjelenése és elterjedése – az UWB által használható frekvenciák feljebb fognak tolódni a mostani 6,5 GHz környékéről a 7,5 – 9 GHz közötti tartományba.

A Sewio Summit konferencián ismét bebizonyosodott, hogy a cseh székhelyű vállalat elkötelezett a legmodernebb technológiai megoldások kifejlesztése és alkalmazása mellett. Ez innovatív rendszerén, az RTLS helymeghatározáson is jól érzékelhető. 

Az RTLS hozzájárul a gyártási folyamatok hatékonyságának javításához, ami a vállalati késztermékek gyorsabb és pontosabb előállításában mutatkozik meg.

Tudjon meg többet a Sewio megoldásáról, az RTLS helymeghatározásról! >>>