Az SEG Automotive logisztikájának digitalizálása

Cég bemutatása

Az indítómotorokat és generátorokat gyártó SEG Automotive 2018-ban alakult a Bosch SG divíziójának kiválásával. 14 országban nagyságrendileg 7 ezer munkavállalót foglalkoztató cég észak-magyarországi telephelyén került digitalizálásra a logisztika.

Körülmények feltárása

Az S.E.G A. Hungary Kft. valós idejű helymeghatározásra és hangalapú kiszedésre épülő, innovatív intralogisztikai megoldása megfelezte a termelés-kiszolgálás átfutási idejét, miközben az anyagmozgás könyvelését közel 100 százalékban pontossá tette.

Kihívások

Az észak-magyarországi telephelyén a legnagyobb kihívást a gyár, valamint az alapanyag- és késztermék-raktár közötti, 2,5 kilométeres távolság logisztikai áthidalása jelentette. A gyártósorok zavartalan anyagellátásához ugyanis a két helyszín között 5 kamion ingázik, a folyamat azonban rendkívül időigényes és költséges volt, az adminisztrációs munka rengeteg erőforrást kötött le, miközben a hibázás számos kockázatát hordozta magában.

Fejlett technológiára épülő, innovatív megoldást keresett ezért a S.E.G.A. Hungary, amely a hagyományos adatbeviteli feladatok, módszerek és eszközök újragondolásával vagy kiváltásával a háttérből támogatja, ezáltal automatizálja az anyagáramlás folyamatait.

A megvalósításhoz olyan technológiák jöhettek szóba, mint az RTLS beltéri valós idejű helymeghatározási rendszer és a Pick by Voice hangalapú raktári kiszedési rendszer, amelyek Magyarországon 2018-ban még ritkaságszámba mentek. Rájuk építve a S.E.G.A. Hungary kimagasló szintre emelte intralogisztikai rendszerét, amellyel immár sikerrel válaszolja meg a hatékony és megbízható anyagmozgatás kihívását.

Megoldás

Az alapanyag berendelése fizikailag és logikailag is a gyártósorról indul. A belső megrendelés – az ún. Shopping List, azaz bevásárlólista – átkerül a Pick by Voice automatizált hangalapú raktári kiszedési rendszerbe, amely optimális útvonalon vezeti a komissiózó kollégákat a listán szereplő alapanyagok tárhelyére. A rendszer ugyancsak automatizált hangutasításokkal segíti az alkalmazottakat a kiszedésben, akik az alapanyagokat mozgatható polcokra készítik fel.

Olyan egyedi azonosítót tartalmazó tag-et, más néven RTLS tag-et kapnak a mozgatható polcok, amelyek alapján a beltéri valós idejű helymeghatározó rendszer 30 centiméteres pontossággal meg tudja mondani, hogy egy-egy polc hol található a raktáron vagy a gyáron belül egy adott pillanatban. A bevezetett megoldás az összekészített alapanyagokat összerendeli az RTLS tag-ekkel ellátott polcokkal. A komissiózó munkatársak ezt követően az összekészített polcokat a lekészítési területre vontatják, ahonnan berakják őket a kamionokba.

A rakodással egy időben a virtuális szállítólevél is elkészül – a polcokra összekészített alapanyagok ugyanis az RTLS rendszerben kijelölt, virtuális zónákon áthaladva automatikusan felíródnak a virtuális szállítólevélre. Két és fél kilométeres kamionos utazást követően az alapanyagok megérkeznek a gyárba, ahol az RTLS rendszer ugyanilyen automatikus módon beérkezteti őket. A kamionról lerakott polcok ezt követően a FIFO utcákba kerülnek, ahonnan a gyártósorokra szállítják őket. A virtuális zónákon áthaladva az RTLS rendszer ismét automatikusan követi és könyveli az alapanyagokat a vállalati ERP felé – amit az alkalmazottak a gyárban kihelyezett kijelzőkön ellenőrizhetnek.

Versenyelőny

Sokkal hatékonyabb és pontosabb logisztikai folyamatot eredményezett a S.E.G.A Hungary saját rendszereiből, valamint az IBCS Hungary által szállított rendszerekből kialakított, innovatív megoldás. A hagyományos logisztikai lépések számát digitalizációval csökkentve a gyártó cég például 15 százalékos megtakarítást ért el az emberi erőforrásokon, amelyeket más feladatok ellátására tudott átcsoportosítani. A kiszolgálás átfutási ideje pedig a korábbi 6 óráról 3 órára csökkent, miközben a könyvelés automatikusan pontossá vált. A mindössze 4 hónap alatt bevezetett intralogisztikai megoldás bevezetése így szintén gyorsan, 2 év alatt megtérült, és Osváth Imola, a S.E.G.A. Hungary Kft. projekt-koordinátorának szavaival azt is megmutatta, hogy a jövőben hogyan javulhat a nagyvállalati logisztika hatékonysága.

– Csapatommal arra vagyok a legbüszkébb, hogy az új technológiák alkalmazásával megtettük az első lépéseket a digitalizáció útján – mondta Kovács István, a S.E.G.A. Hungary Kft. logisztikai vezetője.

Kapcsolódó tartalmak

Ajánlatkérés

COVID-19 vírussal kapcsolatos információ

A kialakult helyzetre való tekintettel az áruátvételt a raktárban és a szervizben bonyolítjuk le, az irodában az ügyfélfogadás határozatlan ideig szünetel! A szervizben és a raktárban egyaránt az előírásoknak megfelelően, a legnagyobb biztonsági követelményeket betartva történik az árukiadás. A számlákat elektronikusan, kinyomtatható formában küldjük. Az IBCS Hungary területén arcmaszk viselete és a kihelyezett kézfertőtlenítő használata kötelező!

Köszönjük a megértést és jó egészséget kívánunk!

Frissítettük adatvédelmi szabályzatunkat. Oldalunk sütiket használ. Részletek...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close