Zebra Link-OS: operációs rendszer nyomtatókhoz

2018. 10. 31.

A Link-OS a Zebra nyomtatók innovatív operációs rendszere, amelyet nagy teljesítményű szoftverfejlesztő keretrendszer és intelligens alkalmazások támogatnak. A Link-OS lehetővé teszi, hogy egy pontból hatékonyan kezeljük és menedzseljük mobil és asztali nyomtatóinkat és azok használatát – nyomtassunk akár vonalkódos címkét vagy bizonylatokat, esetleg passzív RFID címkéket. A több platformon futó alkalmazások fejlesztése egyszerűsödik, és zökkenőmentesen tudjuk nyomtatóinkat felhőben futó alkalmazásokból vezérelni. Lehetőséget ad a Link-OS arra is, hogy ERP rendszerbe integráljuk a berendezést az alkalmazással együtt.

Amikor a vállalatok olyan eszközökben gondolkodnak, amelyek felhasználói beavatkozást és menedzsmentet igényelnek, legtöbbször okostelefonra, táblagépekre, laptopra, PC-kre és IoT-eszközökre gondolnak. A címkenyomtatók érdekes módon kimaradnak a listából, annak ellenére, hogy gyakran kapcsolódnak informatikai hálózathoz, és elengedhetetlenek számos iparág mindennapi működéséhez.

Mivel sok dolgozó használ mobil vagy asztali nyomtatót különböző munkafolyamatokban, elengedhetetlen, hogy a berendezések mindig rendelkezésre álljanak, és a rendeltetésüknek megfelelően üzemeljenek. Sok vállalkozás nem ismeri fel, hogy a nyomtatók ugyanazt a bánásmódot és törődést igénylik, mint a többi okos eszköz.

KIHÍVÁSOK

ÜZEMBE HELYEZÉS

A felhasználás első napjától kezdődően az informatikai részleg feladata, hogy valamennyi eszközt hálózati beállításokkal, biztonsági protokollal lásson el, valamint biztosítsa az optimális működést, melyről státusz információ kérhető le. Ez a feladat nyomtatók esetén sok informatikai szakember számára okoz megdöbbenést. Míg néhányan jól ismerik a címkenyomtatókat, mások nem. A több száz beállítási lehetőséggel ezek az eszközök jobban hasonlítanak egy finoman hangolt műszerre, mint egy átlagos hardveregységre. Az első és legalapvetőbb kérdés, amivel az ügyfélszolgálatot hívni szokták az ügyfelek, a címkeérzékelő kalibrálása. Ennek beállítása szükséges ahhoz, hogy a nyomtató tudja, hol kezdődik, és hol van vége a címkének. Ugyancsak alapkérdés az optimális nyomtatási hőmérséklet beállítása, amely a jól olvasható vonalkód előállításának alapfeltétele. Üzleti szempontból ott van mindennek jelentősége, hogy az olvashatatlan vonalkódos címke nagyobb számú visszaküldött termékhez, visszaeső termelékenységhez és felesleges költségekhez vezet.

SZOFTVER FRISSÍTÉSEK, FOLYAMAT VÁLTOZÁSOK

Az informatikai rendszergazdák nem feledkezhetnek meg a címkenyomtatókról akkor sem, ha induláskor maradéktalanul elvégezték a szükséges beállításokat. Amikor az IT-részleg frissíti a szervereket, a hálózatokat és az adattároló rendszereket, vagy új alkalmazásokat telepít, előfordulhat, hogy frissítenie kell a nyomtatók konfigurációját is. A hardverek, a szoftverek és a munkafolyamatok részletei és a felhasználási hely változása óriási terhet ró az informatikai erőforrásokra, mivel a legtöbb nyomtatótípus saját konfigurációt igényel. Mindez újabb kihívás intelligens menedzsment rendszerek alkalmazására.

NYOMTATÓK FELÜGYELETE

Az üzemeltetési vezetők egy dolgot várnak el a címkenyomtatóktól: hogy működjenek. De hogyan lehetnek biztosak ebben automatikus állapotjelzések nélkül? A gyártósor mellett akár több száz eszköz felügyeletéről gondoskodó üzemeltetők gyakran nincsenek tudatában a nyomtatási problémáknak és a megbízható működéshez szükséges karbantartásnak mindaddig, amíg a kritikus munkafolyamat meg nem szakad és a hiba nyilvánvalóvá válik. A munkatársak a nyomtatott címketartalom olvashatóságát és minőségét veszélyeztethetik, egyszerűen a beállítások véletlenszerű módosításával anélkül, hogy erről az informatikai vagy üzemeltetési részlegek tudomást szereznének. Ez olyan nyomtatási problémákat okoz, melyek nem észlelhetők a nyomtatóflottára való „rálátás” nélkül. Ha a technikusok láthatják a címkenyomtató összes paraméterét, akkor gyorsan megtalálják és kezelik a problémát. A távoli felügyeletnek köszönhetően már nem kell fizikailag megérinteni a nyomtatót, vagy elküldeni egy központi helyre javításra.

BIZTONSÁGI LYUKAK

Bár gyakran figyelmen kívül marad, a címkenyomtatók a vállalatok számára sebezhető pontot jelentenek, mivel ugyanazokat a biztonsági kockázatokat hordozzák, mint bármely más hálózati eszköz. Ha nem megfelelően kezelik, akkor hozzáférést adhatnak a cég hálózatához és bizalmas adatokhoz. A jogosulatlan hozzáférés például gyakran előfordul, a vállalkozások sokszor figyelmen kívül hagyják a nyomtató alapértelmezett jelszavának átírását. Szerencsére a Link-OS-en alapuló eszközmenedzsment megoldással ez a veszélyforrás gyorsan kiküszöbölhető.

A vezeték nélkül csatlakoztatott Wi-Fi és Bluetooth nyomtatók esetében a biztonság folyamatos felügyeletet igényel. A rendszergazdáknak folyamatosan frissen kell tartaniuk a nyomtatók operációs rendszerét, hogy élvezhessék a védettséget az állandóan változó fenyegetésekkel szemben. Az informatikai részlegnek nincs más választása, minthogy minden egyes nyomtatót fizikailag frissítenie kell. Még akkor is, ha kisebb flottával rendelkeznek központilag elhelyezve, jelentős időráfordítást igényel valamennyi nyomtató beállításának pontos elvégzése. Amikor hálózatba integrált címkenyomtatók felügyeletéről van szó, minden az intelligens megoldásokon alapul. Ha az informatikai részleg maximális rálátással rendelkezik, az ellenőrzés folyamatos, az eszközkonfiguráció következetes és naprakész, a biztonság és a skálázhatóság megfelel a belső és egyéb iparági előírásoknak.

A MOBILESZKÖZÖK KEZELÉSÉNEK BEVÁLT MEGOLDÁSAI

Minél előbb alkalmaz egy szervezet átfogó és hatékony eszközfelügyeletet, annál kevésbé valószínű a váratlan leállás és az indokolatlanul felmerülő költség. A vállalatoknak el kell kezdeniük felmérni eszközparkjuk nagyságát és a felhasználás minőségét – a nyomtatókra és minden más informatikai eszközre vonatkozóan. Mibe kerülne mindent egy hálózatba csatlakoztatni? Egyes eszközök csatlakoznak a hálózathoz, de a felhőhöz vagy az eszközmenedzsment (EMM) rendszerhez nem. Érdemes mérlegelni az intelligens, felhőalapú nyomtatásra való áttérés költségeit, szemben a régebbi eszközök működési költségeivel, amelyek láthatósága, csatlakoztathatósága és kezelhetősége korlátozott.

A kezelés egyszerűsítésének egyik módja egyetlen EMM rendszer bevezetése, amely képes kezelni az összes mobil eszközt – nyomtatót és mobil adatgyűjtőt egyaránt. Ha a megoldás az asztali számítógépek, táblagépek vagy okos-telefonok kezelésének kényelmét is biztosítja, még jobb. Az eszközparkba illesztett új nyomtatóknak támogatottnak kell lenniük a kiválasztott EMM rendszerrel, annak érdekében, hogy fenntartható legyen egy közös menedzsment és üzemeltetési platform az egész vállalati rendszerben. A megfelelő eszköz felügyeleti rendszer lehetővé teszi a rendszergazdák számára, hogy távolról is hozzáférjenek tartalmakhoz, vagy rátölthessenek frissítéseket és új programverziókat a teljes eszközpark tekintetében.

A Link-OS alapú intelligencia az eszközökbe építve felgyorsítja és hatékonyabbá teszi az irányítást és felügyeletet. Az informatika részleg jogosultsággal rendelkező munkatársa betekintést nyer például abba, hogy ki fér hozzá a nyomtatókhoz, és engedélyezheti vagy elutasíthatja a hozzáférési és felhasználási kérelmeket a szervezet biztonsági előírásai alapján.

A Zebra azt javasolja, hogy a vállalkozások rendszeresen frissítsék nyomtatóik működtető programját, amihez rendszeres javítócsomagokat biztosít a gyártó. Ez a naprakészség védi az érzékeny vállalati adatokat és a hálózatunkat. A frissítés a felhasználói élményt is növeli, intuitívabb felhasználói felülettel, korszerűsített alkalmazások telepítésével. Egyszerűen be kell állítani a nyomtatókat arra, hogy folyamatosan csatlakozzanak a hálózathoz, és letöltsék az új „firmware”-eket, az egyedi konfigurációt és szoftver frissítéseket.

Az új, felhő alapú szoftver technológiát alkalmazó, növekvő létszámú szervezetnél érdemes felkészülni a jövőben egy felhő alapú nyomtató-felügyeleti megoldással. Ezzel az informatikai részleg elképesztő rugalmasság és azonnali ellenőrzési lehetőség birtokába jut.

Ajánlatkérés

COVID-19 vírussal kapcsolatos információ

A kialakult helyzetre való tekintettel az áruátvételt a raktárban és a szervizben bonyolítjuk le, az irodában az ügyfélfogadás határozatlan ideig szünetel! A szervizben és a raktárban egyaránt az előírásoknak megfelelően, a legnagyobb biztonsági követelményeket betartva történik az árukiadás. A számlákat elektronikusan, kinyomtatható formában küldjük. Az IBCS Hungary területén arcmaszk viselete és a kihelyezett kézfertőtlenítő használata kötelező!

Köszönjük a megértést és jó egészséget kívánunk!

Frissítettük adatvédelmi szabályzatunkat. Oldalunk sütiket használ. Részletek...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close