Andon rendszer újragondolva

andonÁltalános gyakorlat manapság, hogy több gyártósor mérnöki felügyeletét mindössze egy mérnök látja el. Annak érdekében, hogy hatékonyan és biztonságosan tudja ellátni feladatát, úgynevezett ANDON rendszereket szoktak alkalmazni, ami egy-egy oszlopon elhelyezett színes lámpákkal jelzi, ha egy gyártósoron hiba lép fel és mérnöki beavatkozására van szükség.

Ezen túlmenően a gyárakban a termelés alakulását a tervezetthez képest ki szokták függeszteni, vagy papír alapon fel szokták jegyezni napról-napra, minden munkatárs számára jól látható módon.

Az IBCS Hungary megoldása a két funkciót egyesíti. A BOSCH szerbiai gyárában nagyképernyős tévéken minden gyártósor mellett online módon kijelzésre kerül a gyártott mennyiség, a tervezett mennyiség, az ebből fakadó eltérés, és hiba esetén az, hogy melyik „állomáson” lépett fel.

A kifejlesztett rendszer alapja az a gyártáskövető rendszer, amit korábban szállított az IBCS Hungary, és amely egy központi adatbázisban tárolja a gyártott termékek adatait. A gyártott mennyiségből és a tervezett mennyiségből a rendszer néhány másodpercenként kiszámítja a KPI mutatókat és kiírja azokat a gyártósorok képernyőjén. Amennyiben hiba lép fel, azt egy feltűnő és villogó piktogrammal jelzi. A gyártott mennyiségek eltérő színnel kerülnek kijelzésre, és ha elmarad a gyártás a tervezett mennyiségtől, akkor szomorú, ha többet gyártottak, akkor mosolygó ikonnal jelzi az eredményt.

AZ IBCS azonban nem csak a szoftvert, hanem a hibák jelzéséhez szükséges hardvert is kifejlesztette és legyártotta. Ehhez napjaink egyik legsokoldalúbb platformját, az Arduino® rendszert használtuk, kiegészítve az ipari környezetben való megbízható és zavarvédett működéshez szükséges egyéb elemekkel.  A gyártósoron elhelyezett 9 hibajelző gomb bármelyikét megnyomva, azt a hardvereszköz érzékeli, regisztrálja, és a megfelelő adatokat továbbküldi az ANDON szoftverkörnyezetbe, ahol azok a fentiekben leírtaknak megfelelően feldolgozásra kerülnek.

 

Ajánlatkérés

COVID-19 vírussal kapcsolatos információ

A kialakult helyzetre való tekintettel az áruátvételt a raktárban és a szervizben bonyolítjuk le, az irodában az ügyfélfogadás határozatlan ideig szünetel! A szervizben és a raktárban egyaránt az előírásoknak megfelelően, a legnagyobb biztonsági követelményeket betartva történik az árukiadás. A számlákat elektronikusan, kinyomtatható formában küldjük. Az IBCS Hungary területén arcmaszk viselete és a kihelyezett kézfertőtlenítő használata kötelező!

Köszönjük a megértést és jó egészséget kívánunk!

Frissítettük adatvédelmi szabályzatunkat. Oldalunk sütiket használ. Részletek...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close